dilluns, 26 de gener de 2009

Jo només faig servir la premsa per embolicar els bocates

A no ser que aquest cap de setmana l'hagueu passat incomunicats dins d'una fàbrica d'acers imagino que haureu tingut notícia de les fortes ventades que han assotat Catalunya. Jo en un principi vaig tenir l'esperança que fos obra de Nostre Senyor que, emprenyat amb la raça humana, hagués decidit fer una mica de neteja al pati de casa. Emportar-se a Joan Pera i al seu puto fill, devastar l'IEC i tot aquest tipus de coses. Bé, doncs vaig pecar d'il·lús.
No obstant això, si la meva interpretació va ser errada la dels diaris no va ser pas massa més encertada. Mireu sinó quines barbaritats van ocupar les portades dels diaris.

A El País encara no s'han tret l'esmoquin ni el gust del Dry Martini de la boca i ja corren a destapar noves trames d'espionatge. Sempre al servei de sa majestat Polanco.



En canvi, el diari ABC decideix prioritzar els esforços ingents d'un ciutadà corrent que lluità contra les fortes ventades per socórrer als seus compatriotes.



El diari El Punt, aliè a les corrents internacionals i fidel al seu lema "el més calent està a les comarques" ens sorprèn amb una notícia que estremirà la borsa de Wall Street la propera setmana.


El diari De Verdad, caracteritzat per un ideari d'esquerres i fil·locomunista decideix aparcar momentàniament el seu rol de flagell dels nacionalismes perifèrics per posar en portada unes declaracions del seu consell editorial. Un petit apunt: desde Jo només follo a pèl dubtem seriosament de la veracitat d'aquesta notícia.


Un exercici de premsa comparada. Contrastem com tracten la notícia de les ventades dos diaris de perfil diferenciat. D'una banda el líder de la premsa gratuïta 20 minutos i, d'altra banda, el diari Público, que comparteix les mateixes característiques de la premsa gratuïta però amb més amor a ZP, més pàgines de basura i que no és gratis.




Per acabar, el controvertit think tank neoliberal La Veu de Flix posa en portada una notícia desconcertant.