diumenge, 28 de desembre del 2008

Jo només estic interessat en la dramatúrgia


És temporada de teatre a Jo només follo a pèl. Petites obres minimalistes aniran apareixent puntualment o potser passarà com allò del Teo i no en tornaré a parlar mai més.

El mite de l'etern retony ©, per Valero Sanmartí.

ACTE 1
És el 28 de desembre a casa dels Maragall. La Diana jeu en un chaise-longe al centre de l'escenari. En Pasqual entra per la dreta, riu quedament tot mirant al públic. Es tapa la boca amb la mà, fa un posat seriós i s'apropa a la Diana.

PASQUAL: Diana... estic curat!
DIANA: De què parles, Pasqual?
PASQUAL: No ho sé, ho he oblidat.

Es tanca el teló.


ACTE 2
El mateix escenari que en l'acte anterior. En Pasqual entra per la dreta.

PASQUAL (mira al públic): El meu nom és Paqual Maragall i porto tres dies sense beure. (S'apropa a la Diana) Celebrem-ho.
DIANA: Celebrar el què, Pasqual?
PASQUAL: No ho recordo... però és igual, treu el cava.

Es tanca el teló.

ACTE 3
Apareix Clint Eastwood amb un revòlver Colt i ho mata tot.